Langt de fleste klubber er på Facebook og andre sociale medier i dag, men bruger klubberne dem rigtigt?

Rigtig brug af sociale medier kan gøre en markant forskel for en fodboldklub på mange områder. Derfor er vi også ekstra glade for at kunne byde velkommen til vores ekspert indenfor området, Lars Ørum Vermø.

Lars Ørum Vermø er uddannet Markedsføringsøkonom med en Pba. i Marketing Management, og han har arbejdet for en række forskellige virksomheder med ansvar for markedsføring via de sociale medier.

Fodboldstudiers SoMe-ekspert er ejer af virksomheden SmallBusiness, hvor han arbejder med digital markedsføring og online annoncering. Lars Ørum Vermø er det man på godt dansk kalder en SoMe Nørd.

Hvad kan Lars Ørum Vermø tilbyde klubberne?
Eksperten kan tilbyde klubberne en ny indgangsvinkel til der medlemmer og potentielle medlemmer. En mulighed for, at gøre kommunikation sjovere, mere effektiv og ikke mindst målbar

– De sociale medier har som værktøj et kæmpe potentielle, men mange klubberne anvender det ikke på den rigtige måde, siger Lars Ørum Vermø og fortæller videre.

– Kommunikation i dag er en vigtigere og vigtigere ting for, at kunne fastholde medlemmer, men samtidig og så markedsfører de aktiviteter og muligheder der for nye potentielle medlemmer – statistikkerne taler sit tydelige sprog, i 2018 var 77% af danskerne på et eller flere medier. 72% af danskerne bruger bl.a. facebook dagligt, forklarer han.

– Jeg kan hjælpe klubberne med en klar strategi for, hvordan de får mest ud af de sociale medier – hvilket medie, hvornår skal de udkomme, hvor tit og med hvilken slags content, så de bliver selvstændige og i stand til selv, at køre deres markedsføring på de sociale medier.  

Hvilke muligheder ligger der i klubberne, hvis de markedsføre sig bedre?
Der er flere fordele for klubberne ved at bruge de sociale medier til blandt andet, at markedsføre sig.

– Der kan opnås en større kendskabsgrad, bedre kommunikation til nuværende og nye medlemmer, hvilket vil være med til, at give klubberne en bedre chance for, at skabe interesse og engagement for klubbens følgere, forklarer Lars Ørum Vermø.

Brug for et råd fra eksperten?
Kontakt Fodboldstudier, hvis din klub har brug for et ekspertråd indenfor genren, så kontakt os HER.