DM i Online Fodbold 2020

1600 KLUBBER DELTOG

RAMTE 1.4 MILLIONER DANSKERE ORGANISK

250.000 DANSKERE INTERAGEREDE MED LIKES, DELINGER OG KOMMENTARER

DELT I +500 LOKALE GRUPPER, SIDER, AVISER M.M.

DM-TURNERINGEN DER NÅEDE UD TIL MERE END 1.4 MILLIONER DANSKERE!

DM i Online Fodbold gik viralt og blev den største fodboldturnering nogensinde i Danmark med deltagelse af samtlige danske fodboldklubber. Turneringen nåede organisk ud til 1.4 millioner danskere, hvoraf mere end 250.000 likede, delte eller kommenterede.

SUCCES PÅ ALLE PARAMETRE!

DM i Online Fodbold eksploderede og kom ud i samtlige kroge af Danmark og viste samtidig, hvordan man kan lave en turnering, der får opbakning fra alle danske fodboldklubber - og hvordan klubberne fik massiv eksponering ved at deltage.

1.4 millioner danskere så med i turneringen

I løbet af turneringen ramte turneringens opslag på Facebook mere end 1.2 millioner danskere - organisk!

1600 klubber deltog

Turneringen var den første af sin slags, hvor samtlige ca. 1600 danske fodboldklubber havde muligheden for at vinde DM-titlen.

Uhørt stor interaktion: Over 250.000 kommenterede, delte eller likede

Aktiveringen af vores brugere var exceptionel! Mere end 250.000 mennesker delte, likede, kommenterede og deltog aktivt i turneringen.

Delt i +500 lokale FB-grupper, sider, aviser og radioer

De danske klubber engagerede alle deres medlemmer, men også hele byer og lokalsamfund via avisartikler, radiointerviews, opslag i byportalter og lokale Facebook-grupper.

DET FØRSTE DM-GULD BLEV ORANGE

AALBORG-KLUB VANDT DM-GULD

Det første Danmarksmesterskab i online fodbold løb den aalborgensiske Serie 5-klub, Kanonkuglerne, med efter en lang, hård og brav kamp fra første runde til sejren i finalen. Klubben formåede at aktivere et kæmpe netværk af mennesker i og omkring klubben, hvor de blandt andet var i den lokale avis, på online communities og meget mere.

SE UDTALELSERNE - KLUBBERNE VAR VILDE MED DM-TURNERINGEN!

Klubberne tog fantastisk godt imod det alternative danmarksmesterskab i fodbold, og feedbacken viser hvor meget den har givet klubberne både internt, hvor den har styrket sammenholdet på tværs af holde og afdelinger, men også eksternt, hvor klubberne har fået stor eksponering i deres lokalområde, som har givet nye potentielle sponsorer bl.a..

Bliv samarbejdspartner med en innovativ organisation, der gør en positiv forskel

Kom ud til over 1.4 millioner danskere med jeres produkter, styrk jeres CSR og vær med til at udvikle, hjælpe og gøre en positiv forskel for breddefodbolden og foreningslivet i Danmark.

DM i Online Fodbold giver din virksomhed mulighed for at få enorm eksponering i lokalsamfund og byer over hele landet og ud i de mindste afkroge. Samtidig bakker I op omkring de mange danske breddeklubber, hvor turneringen samler afdelinger og hold på kryds og tværs imod ét mål - At vinde DM-guld. Klubberne får samtidig stor eksponering også, hvilket de bruger til at få sponsorer, flere frivillige og meget mere. Med andre ord: Et partnerskab er WIN-WIN for alle.

- Det handler om at spille hinanden gode


Søren Uhd Pedersen, stifter af Fodboldstudier.dk

Stor "RETURN OF INVESTMENT" - Det får I bl.a. som partner:

Kæmpe eksponering

Bliv set - endda af rigtigt rigtigt mange!

Alene vores DM-turnering når ud til mere end 1 millioner danskere i alle dele af landet.

Din virksomhed får del i den store positive eksponering, som turneringen bringer med sig fra Runde 1 og hele vejen til Finalen.

Styrker jeres

CSR

Fodboldstudier og vores projekter, som f.eks. DM i Online Fodbold, er sat i søen ene og alene for at gøre en positiv forskel for dansk breddefodbold og foreningsliv.

Styrk din virksomheds CSR i samarbejde med vores arbejde for, at gøre en positiv forskel.

Adgang til engagerede brugere

Få flere kunder eller awareness omkring jeres produkt.


Vi har super engagerede brugere! Med mere end 250.000 kommentarer, delinger og likes, så har DM i Online Fodbold haft et nærmest uhørt højt interaktions-niveau.

Stærk lokal

forankring

Bliv set i både byer og mindre lokalsamfund i hele Danmark.


Turneringen rammer klubber i hele landet, på alle niveauer og køn. Mere end 80% af de i alt 1600 danske fodboldklubber har deltaget aktivt i turneringen, og samtidig engageret deres lokalområde og by.

Bliv vist i aviser, lokalportaler og radioer

Når klubber udenfor Superligaen lige pludselig står med muligheden for at vinde en DM-titel, så giver det genlyd i byer og lokalsamfund, hvor der bliver bakket enormt op. Det giver udslag i avisartikler, radiointerviews og opslag og delinger i by- og lokalportaler og grupper på nettet.

Gå i dybden - Se alle de vilde tal!

Download alle data og se hvor langt og bredt vi rammer samt hvor enormt engagerede brugere vi har.

Kæmpe organisk reach - Kom ud til 1.4 millioner danskere

Download Excel-arket, hvor du kan se hvordan vi i en periode på bare 3,5 måneder ramte over 1.4 millioner danskere - organisk!


Fordeling i reach for alder og køn

Den organiske unikke reach blev fordelt på 979.388 mænd, hvoraf knap en halv million af dem er i alderen 18-24 år, og 423.843 kvinder.


Oversigt over alle opslag - Engagerede brugere, der deler, liker og kommenterer

Se hvordan alle opslagene har performet i de sidste 3 måneder, og ikke mindst hvor en enorm interaktion, som opslagene har fået - helt op imod 33% i nogle opslag.


Engagerede brugere i hver en lille afkrog af Danmark - Se oversigten over byerne og hvor mange gange de hver især var forbi Fodboldstudiers Facebook-side

DM i Online Fodbold nåede ud til alle dele af landet, ja faktisk enhver lille afkrog, hvor der var engagerede brugere alle steder. Se oversigten over hvor mange byer vi nåede og ikke mindst, hvor engagerede de var hvert sted.

MASSER AF MULIGHEDER FOR DIN VIRKSOMHED

Fodboldstudier tænker anderledes hele tiden. DM i Online Fodbold er et godt eksempel på vores anderledes indgang til sporten, som har givet stor succes. Den tilgang og succes kan din virksomhed blive en del af. Herunder kan du se nogle af de måder, som vi kan være med til at eksponere din virksomhed på i forbindelse med DM i Online Fodbold.

CSR

Styrk jeres CSR ved at blive samarbejdspartner. Kom ud med budskabet om at jeres virksomhed støtter op omkring at gøre en positiv forskel for foreningslivet. En af grundpillerne i det danske samfund.

INNOVATIV

Vi er kun lidt over ét år gamle, men allerede nu har vi iværksat ikke mindre end seks meget nytænkende projekter med succes. Brand jeres virksomhed som nytænkende og med på det nyeste - endda i en god sags tjeneste.

VI RAMMER PRÆCIS JERES MÅLGRUPPE!

Fordi Fodboldstudier har flere forskellige projekter kørende sideløbende, så kan vi skræddersy en plan for jer, hvor I kommer ud til lige præcis den gruppe mennesker som I målretter jeres produkter imod - ung eller gammel, mand eller kvinde.

BLIV SET!

Nogle gange har man bare brug for at blive set. Qua vores kæmpe reach året igennem, så sørger vi for at jeres logo bliver set af rigtigt rigtigt mange mennesker i forbindelse med projekter, der gør en positiv forskel.

SÆLG JERES PRODUKT - UANSET HVAD I HAR

Vi har projekter kørende, der rammer enhver målgruppe fra de helt unge til de ældste i foreningerne, drenge, piger, mænd og kvinder. Vi kan med andre ord sørge for at det produkt, som I ønsker at sælge eller give awareness bliver set - og forhåbentligt solgt!

BLIV FOREVIGGJORT

Seks store projekter, seks helt nye måder at tænke fodbold og foreningsliv på.

Få din virksomhed foreviggjort via de innovative tiltag, som vi sætter i søen. Det gælder alt fra at plante træer i de lokale klubber i forbindelse med optagelse i Amatørfodboldens Hall of Fame til nedskrivelse af alle danske idrætsforeningers historie.

MØD KUNDER FYSISK
OG ONLINE

Vi gør en dyd ud af at møde vores engagerede brugere både online og fysisk.

Når vi afholder projekter, så er det med både fysiske og online grene, således at vi også kommer ud og mødes med brugerne.

Det ses bl.a. i vores prisshows og optagelse i Hall of Fame.

AVISER, RADIOER OG SOCIALE MEDIER

Igennem alle de projekter, som vi kører har vi opnået stor opmærksomhed hos lokalaviser, radioer og byportaler og Facebook-grupper for byer og lakalsamfund over hele landet, grundet den anderledes og nytænkende tilgang.

Den positive medieeksponering kan din virksomhed få del i.